Adolescența, perioada când ne-am descoperit#1


Fată, Mers, Tineri, Natura, În Aer Liber, Copilărie

Cu acest articol am acceptat provocarea de a susține Urban Up!, un proiect inițiat de Asociația De-a Arhitectura, care le oferă elevilor de liceu o bună oportunitate de a-și cunoaște orașul. Proiectul a fost derulat în anul 2017 în cadrul programului „Împreună cu Lidl pentru un viitor mai bun”. Totodată, pot fi organizate ateliere și în 2018, fie în licee, în săptămâna Școala Altfel, fie ca activități ale Clubului De-A Arhitectura. Detalii găsiți pe http://www.de-a-arhitectura.ro.

Cum scrie și mai sus am fost provocată să scriu ce activități desfășuram când eram adolescentă, încep prin a spune că am fost printre ultimele generații care chiar ieșeam afară să ne jucăm și să cunoaștem oameni noi. Primul lucru care mi-a venit în cap a fost oracolul pe care sigur toate fetele îl aveau. Doamne ce amintiri frumoase am legat de acest lucru, era un fel de facebook care atrăgea mai mulți tineri la un loc să stea și să completeze întrebările acelea prostești. Îmi aduc aminte ce emoții avea când dădeam oracolul băieților să îl completeze și după ne strângeam toate fetele să ne lăudăm ce au scris despre noi. Mi-a plăcut atât de mult acest lucru încât mai am acasă vechile mele oracole.

În adolescență am jucat foarte mult fotbal cu băieții, nu mă întrebați ce îmi plăcea că numai știu. Cert este că în cartierul unde am copilărit au fost foarte mulți băieți și eu cu încă 2 fete ne-am înrolat la acest joc. Nu știu cum se face că eu și sormea era bune la tenisul de picior și câteodată îi băteam pe băieții, acum că îmi aduc aminte erau ei drăguți și ne lăsau să căștigam. Era amuzant când ne strângeam mai mulți și jucam fotbal pe bune bineînțeles că noi fetele eram alese ultimele și eram puse să fim portari, un job la care nu am excelat și de aceea pierdeam dar măcar nu am avut niciodată vreaun membru în ghips de la asta.

Un lucru care îl făceam în adolescență des erau picnicurile din timpul zile sub salcia din grădină. Săraca salcie a fost martoră la multe peripeții de-ale nostre dar a rămăs locul unde obijnuiam să ne strângem și să mâncăm prostii. Chestia amuzantă era când ne hotăram să facem și trebuia să ne rugăm părinții să ne împrumute bani. Părinții mei mereu mă întrebau dacă iau și ceva fructe, noi da luam dar când ajungeam la magazin luam toate dulciurile posibile. Acum că mă gândesc îmi dau seama că ne făceam rău singuri dar în naivitatea noastră să mâncăm mai multe dulciuri era ceva wow.

Tot ce am făcut în adolescență m-a ajutat să devin un om mai sociabil și să mă dezvolt ca persoană ,sper că și adolescenții din ziua de astăzi să găsească alternative pentru a dezvolta relații sociale înafara rețelelor de socializare.

Comentarii

Postări populare