Reciclarea este chic



Hainele, marea pasiune a femeilor de pretutindeni; cel mai bun medicament dacă treci printr-o perioadă mai grea. Articolul de astăzi este despre haine, dar nu hainele din marile magazine ci de cele din second-hand.

De ce să alegem Second Hand?

Încep prin a spune că avem o percepție foarte greșită asupra acestor haine, aceea că sunt haine foarte purtate și ne putem alege cu nu știu ce boli de piele. Vreau să demontez aceste percepți care sunt foarte învechite. Second-hand-ul a apărat ca o necesitate pentru persoanele care au dulapuri pline de haine și nu au cui să le ofere. În țările mai dezvoltate sunt foarte dese și hainele sunt într-o stare aproape noua sau chiar noua, am avut ocazia să văd o grămadă de haine cu etichete. Legat de mitul acela că te poți alege cu nu știu ce boli de piele există legi destul de stricte și oameni sunt conștiincioși ce lasă. Sunt conștiincioși pentru că 80% din populație își cumpără haine din aceste second-uri. Pe lângă aceste aspecte, oamenii sunt foarte conștienți că aceste haine care sunt refolosite ajut mediul înconjurător. Nu știu dacă ați auzit vreodată dar ca să distrugi un articol vestimentar necesita multe resurse și în același timp poluezi mediul; așa că soluția cea mai convenabilă este să se recomercializeze hainele.

În România cum stăm?

Am văzut că și în România s-au deschis multe second- hand-uri dar majoritatea au haine slab calitative; nu este de mirare că încă nu am început să ne schimbăm părerea despre acest concept. Din fericire am găsit și un second hand care comercializează haine calitative și de firme; numele fiind Evernisaj . Dacă intrați o să vedeți multe haine second hand de o calitate superioară, mie una mi-au făcut cu ochiul câte ceva și vreau să subliniez că prețurile sunt foarte mici.

Acum sper că v-am adus niște argumente solide și logice pentru a cumpăra din aceste magazine o să vă prezint o situație care mi-a rămas întipărită. Eu nu sunt tipa fashion care stă să caute cele mai extravagante haine dar s-a ivit o situație neprevăzută de mine. Am fost invitată la o conferință la care voiam să ajung de foarte mult timp și ținuta a fost bineînțeles elegant. Am căutat prin toate magazinele unde puteam găsi rochii elegante la un preț decent și nu am avut noroc, nici măcar nu am găsit ceva ce să îmi placă. În fine, am avut inspirația să caut și prin " magazinele de mâna a doua"  și am fost uimită să găsesc nu un lucru ci mai multe. Am avut noroc și de oameni care au dorit să mă informeze și mi-au explicat miturile care circulă și mai presus de toate mi-au explicat de proveniența hainelor.

De la aceea întâmplare mi-am făcut un obicei să vânez aceste magazine, sunt mai interesante deoarece mereu poți fii surprins să găsești ceva ce îți doreai. De când merg des în second dulapul meu de haine s-a umplut rapid, așa că am apelat la un truc. Unul dintre ele este să donez hainele care nu le mai îmbrac, de cele mai multe ori nu am cui să le dau dar am noroc că există multe ONG-uri care pot duce hainele tale la persoane care chiar au nevoie de ajutor.

Pe lângă dulapuri pline de haine am și o obsesie cu accesorii care apropo le gășiți super ieftin. De la prea multe accesorii am început să îmi personalizez ținutele; cele mai multe accesorii sunt curele sau broșe. Cei care mă știu de fiecare dată când ne vedem primul lucru pe care mă întreabă este ce culoare are cureaua mea. A ajuns acest lucru să fie o notă personală și mă bucură acest lucru, mă bucură că cu bani puțini îți poți face un stil propriu prin care ești unic și în unele momente poți să faci pe cineva să zâmbească.

Închei articolul sperând că v-am dat destule informații despre hainele second hand și nu uitați să ajutați planeta donând haine care nu vă mai plac sau cumpărând haine second.

Articolul  este scris pentru Spring Super Blog 2018.

Comentarii

Postări populare